vakantieDenemarken.reismee.nl

De eerste dag

Hier is het verslag van onze eerste reisdag. Een lange en vermoeiende dag. Vannacht eerst om half een Nick van het station gehaald die een fantastische dag op Zand achter de rug had. Daarna bedje ingekropen en in slaap gevallen. Om half 5 wakker. Terwijl de wekker pas om kwart voor vijf zou gaan. Alle mannen wakker gemaakt (Nick was al wakker), ons aangekleed en de laatste spullen bij elkaar verzameld. Gisteren hadden we toch aardig wat ruimte over in de kofferbak. Maar nu... Nou ja uiteindelijk na het nodige gemopper zat toch alles erin. Een emotioneel afscheid van Tommie en Simba, en ja hoor toen konden we gaan. Boris natuurlijk als eerste in de auto.Het was 10 over zes. Nogerg rustig op de a6. Prachtige ochtendrode lucht met de opkomende zon. (zie foto vanuit de auto)

Richting Groningen, Oldenburg in Duitsland, Bremen en richting Hamburg. Net in Duitsland even gestopt om wat te eten. Was een vluchtige hap. Aanval van wespen.Om 11 uur een nieuwe stop poging gedaan en toen wat rustiger kunnen eten. Hondje doet het prima onderweg. Ligt rustig( kan ook geen kant op)Voorbij Hamburg wat oponthoud door file. Om half twee bij Puttgarden. Ticket gekocht voor de boot 86.50euro. Mag wat kosten zo'n stukje met de boot. Enfin om kwart voor twee mochten we met auto het ruim van het schip in rijden. Spannend.Iedereen uit de auto en naar boven. Een trappenhuis waar hondje niet naar boven durfde te lopen. Ja wat doe je dan. Ton hond van 40 kg in zijn armen en lopen maar. Iedereen kijken. Ja wat moet je anders,We kwamen uit bij winkels en restaurant. Hond compleet hyper. Al die mensen. Wat gezellig. Zeilde over de vloer daar. Binnen twee minuten een mega harendek op de grond om ons heen. Op een gegeven moment het idee dat hij zou bezwijken. We kregen het steeds warmer. Al die mensen medelijdend kijken. Ik wil op het dek met die hond en snel. Uiteindelijk een lift gevonden. Omhoog en naar buiten. In een kringetje om hond heen gaan zitten en redelijk gekalmeer

Mirjam

Zie net dat er een stuk ontbreekt van gisteren. Zeker een te lang verhaal gemaakt.