vakantieDenemarken.reismee.nl

de zesde dag alweer

Wat vliegen de dagen voorbij. De afgelopen nacht hebben we allemaal prima geslapen. We zagen op internet dat jullie in Nederland bijna weggespoeld zijn vandaag. Hebben wij hier niets te klagen. Afgelopen nacht heeft het geregend. Overdag hebben we heerlijk weer gehad. Zonnig. Thermometer gaf 27 graden aan. Eind van de middag leek het te betrekken. Het rommelde wat, maar geen regen. Na vanmorgen een was te hebben gedraaid hier op het park en een rustige ochtend gehouden te hebben zijn we met zijn vijven naar Middelfart gegaan. Beetje rondgelopen. Niet echt heel boeiend. Daarna de nodige boodschappen gedaan en toen weer terug. Hondje hadden we voor het eerst alleen gelaten. Was erg blij ons weer te zien. Uitgebreid gelunched en toen naar het zwembad. (alweer met zijn vijven) Zowel binnen en buitenbad waren we de enige. Heerlijk! Vanavond schnitzels gebakken en alweer patat. Zometeen een spelletje Monopoly. Hopelijk morgen weer een mooie zonnige dag. Liefs uit Middelfart.

De vijfde dag

Vanmorgen alweer vroeg wakker. De meeste spullen hadden we gisterenavond al ingepakt. Na ontbijt, douchen en de laatste spullen weer ingepakt te hebben zijn we de auto gaan inladen. Wat gemopper en passen en meten en alles zat er weer in. Sleutels bij de receptie ingeleverd. Nog betaald voor de stroom en tot ziens. O, ja we hadden ook nog een hond bij ons. Helemaal niets voor betaald.

Wink
Dat geld geven we wel aan iets anders uit.Om 10.00uur vertrokken. Bij de supermarkt even wat te eten en te drinken gehaald. Via de grote tolbrug naar de provincie Funen.Om ongeveer half twaalf een uitgebreide stop gemaakt. DOMINO PIZZA hadden de jongens zien staan. Vooruit jullie pizza om half twaalf in de ochtend. Wij een gezond broodje met rosbief en rucola sla. Om ongeveer half twee op de plek van bestemming, Midden in een prachtig bos. Ingecheckt bij de receptie en we mochten het huisje al in. Ziet er super uit. Veel netter en frisser dan het vorige huisje. Prachtige omgeving. Moet gaan lukken om het hier tot zondag uit te houden. Hadden we in het vorige park een muggenplaag. Zodra je hier op het terras staat dan wordt je omsingeld door wespen. Dus niet echt rustig buiten zitten. Ook met Boris oppassen dat hij geen wesp ophapt. Eind van de middag nog wat boodschappen gehaald en net een rondje over het park gelopen. Tot morgen allemaal.

De vierde dag.

Vanmorgen besloten om niet richting Kopenhagen te rijden. Mijn moedergevoelens hielden me tegen om twee van mijn jongetjes alleen achter te laten. Met ze meegeweest naar het zwembad . Daar hadden ze het hele bad voor hun alleen. Het was vanmorgen bewolkt. Vanmiddag kregen we het zonnetje steeds meer te zien en was de temperatuur aangenaam. Na de gezamenlijke lunch heerlijk buiten gezeten. Gelezen, gepuzzeld, en de mannen een urenlang spel Monopoly gespeeld. Eind van de middag met zijn allen gaan wandelen naar de zee. Boris zag het water en sleurde me bijna de zee in.Net buiten zitten eten. Nu vast wat inpakken en dan vertrekken we morgen aan het einde van de ochtend naar onze volgende lokatie. Dan hopen we dat de internetverbinding iets beter is. Vooral het uploaden van foto's is een langdurige geschiedenis. Lieve familie een prettige avond verder en tot morgen.

Derde dag in Denemarken.

Vanmorgen erg vroeg wakker. Het geschreeuw van zeemeeuwen en de opkomende zon. Hoe mooi kan het zijn.Een ochtend wandeling gemaakt met hondje naar de zee. Natuurlijk mocht hij het water in. Geweldig vond hij het (nemen we tenminste aan ). Daarna ontbeten met het gezin. De rest van de ochtend de nodige discussies gehad over wat we zouden doen.Uiteindelijk zijn Ton, Nick en ik met zijn drietjes op pad geweest. We zijn naar de krijtrotsen van Mons Klint geweest. Was anderhalf uur rijden met de auto. Mooi om te zien. Maar behoorlijk klimmen daar via allerlei trappen. Op de terugweg gestopt bij een mega grote supermarkt. Wat boodschappen gedaan. Weer terug wat gegeten. Het plan voor morgen is om naar Kopenhagen te gaan. Helaas ook maar met zijn drieen.Tot morgen maar weer.xxxxxxxx

Onze tweede dag in Denemarken.

Vannacht hebben we allemaal redelijk geslapen. Waren bijna in slaap toen er een mega klap onweer kwam. Daarna toch weer ingedommeld. Vanmorgen al weer vroeg wakker. Boris die heen en weer liep tussen de slaapkamer van Ton en mij en die van de jongens. Erg gezellig. Thuis mag dat nooit. Gezellig ontbeten en een rustige ochtend gehouden. Vanmorgen was het erg bewolkt. Vanmiddag kwam de zon steeds meer tevoorschijn en was het lekker om buiten te zitten. Ton, Nick en ik hebben een stukje gelopen naar het dorp. Rondgekeken en wat boodschappen gehaald. Vanmiddag met Jesse nog even naar het strand geweest. De held is de zee ingeweest. Mij veel te koud dat water.We zijn nog in onderhandeling over de plannen van morgen. Ton, Nick en ik willen wel een bezoek aan Kopenhagen brengen, maar onze twee andere mannen vinden het stom om een beetje te gaan rondlopen in een andere stad. ”Daar heb je toch niks aan”. Nou als ze dan echt niet willen dan gaan we met zijn drietjes. Misschien draaien ze nog bij. Het is hier in ieder geval erg rustig. Weinig mensen op het park. Wel veel muggen. (Zelfs in mijn nek gestoken). Nou tot het volgende verhaal. Groeten van ons allemaal.

De eerste dag

Hier is het verslag van onze eerste reisdag. Een lange en vermoeiende dag. Vannacht eerst om half een Nick van het station gehaald die een fantastische dag op Zand achter de rug had. Daarna bedje ingekropen en in slaap gevallen. Om half 5 wakker. Terwijl de wekker pas om kwart voor vijf zou gaan. Alle mannen wakker gemaakt (Nick was al wakker), ons aangekleed en de laatste spullen bij elkaar verzameld. Gisteren hadden we toch aardig wat ruimte over in de kofferbak. Maar nu... Nou ja uiteindelijk na het nodige gemopper zat toch alles erin. Een emotioneel afscheid van Tommie en Simba, en ja hoor toen konden we gaan. Boris natuurlijk als eerste in de auto.Het was 10 over zes. Nogerg rustig op de a6. Prachtige ochtendrode lucht met de opkomende zon. (zie foto vanuit de auto)

Richting Groningen, Oldenburg in Duitsland, Bremen en richting Hamburg. Net in Duitsland even gestopt om wat te eten. Was een vluchtige hap. Aanval van wespen.Om 11 uur een nieuwe stop poging gedaan en toen wat rustiger kunnen eten. Hondje doet het prima onderweg. Ligt rustig( kan ook geen kant op)Voorbij Hamburg wat oponthoud door file. Om half twee bij Puttgarden. Ticket gekocht voor de boot 86.50euro. Mag wat kosten zo'n stukje met de boot. Enfin om kwart voor twee mochten we met auto het ruim van het schip in rijden. Spannend.Iedereen uit de auto en naar boven. Een trappenhuis waar hondje niet naar boven durfde te lopen. Ja wat doe je dan. Ton hond van 40 kg in zijn armen en lopen maar. Iedereen kijken. Ja wat moet je anders,We kwamen uit bij winkels en restaurant. Hond compleet hyper. Al die mensen. Wat gezellig. Zeilde over de vloer daar. Binnen twee minuten een mega harendek op de grond om ons heen. Op een gegeven moment het idee dat hij zou bezwijken. We kregen het steeds warmer. Al die mensen medelijdend kijken. Ik wil op het dek met die hond en snel. Uiteindelijk een lift gevonden. Omhoog en naar buiten. In een kringetje om hond heen gaan zitten en redelijk gekalmeer

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

DΓ© plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!